W naszej ofercie znajdą Państwo ponad 40 rodzajów sznurów i gotowych pakunków do pomp, zaworów, mieszadeł oraz włazów. Jesteśmy w stanie dostarczyć szczeliwo o dowolnym splocie w zestawieniu wszystkich dostępnych na rynku materiałów.
Pośród nich są m.in. pakunki odporne na media abrazyjne, agresywne chemicznie jak i zapewniające odprowadzenie ciepła. Każde zapytanie traktujemy indywidualnie, dobieramy szczeliwo na podstawie szczegółowych danych dotyczących warunków pracy, uzyskując optymalizację aplikacji.
Długą i bezawaryjną pracę uszczelnień sznurowych zazwyczaj limitują trzy czynniki:
Nasza firma bardzo poważnie podchodzi do wszystkich trzech. Szybki rozwój technologii materiałowej i wiedzę inżynierską wykorzystujemy do produkcji wodnych konstrukcji uszczelnień. Doradztwo i konsulting techniczny oraz nadzór montażowo-eksploatacyjny powoduje, że w wielu zastosowaniach produkty nasze są prostym, niezawodnym i efektywnym uszczelnieniem , także w porównaniu do uszczelnień mechanicznych,
Dla osiągnięcia optymalnej pracy uszczelnień sznurowych poniżej podano podstawowe zalecenia rodtyczące jakości komory dławnicowej.
Warunki zabudowy | Luzy w dławnicy pompowej | Luzy w dławnicy armaturowej wysokotemperaturowej |
---|---|---|
Wał (tuleja)/obudowa | <0,5mm(0,2) | 0,1-0÷15mm |
Wał(tuleja)/dłąwik | <0,5mm(0,2) | 1,0-0÷15mm |
Dławik/obudowa | <0,2mm | <0,2mm |
Dla większych przekrojów uszczelnień sznurowych wielkość luzów nie powinna być większa niż 3 % szerokości sznura. Gdy szczeliny są za duże można je przysłonić pierścieniami z twardszych materiałów (także ze sznurów o zwiększonej wytrzymałości mechanicznej). W przypadku stosowania szczeliw na pierścienie zamykające zawsze powinny to być sznury o gęstym, zwartym splocie. |
Twardość wału (tulei ochronnej) | ||
---|---|---|
40 HRC | 60 HRC |
|
Bicie promieniowe wału | <1% szerokości pakunku | |
Chropowatość powierzchni |
Wału (tulei ochronnej) - szlifowanie Ra <1,25 um; Rz <6,3 um Dławicy-toczenie Ra< 4um; Rz <16 um |
|
Stan komory dławnicowej jest czynnikiem limitującym okres pracy uszczelnienia sznurowego. Wraz ze wzrostem chropowatości powierzchni, uszczelnienie ulega szybszemu zużyciu mechanicznemu, bowiem trudno jest wytoczyć film smarny o grubości zdolnej kompensować nierówności powierzchni wału (klin smarny powstały w wyniku ruchu obrotowego wału nie jest wystarczająco gruby aby całkowicie rozdzielić współpracujące powierzchnie sznura i wału (tulei ochronnej)). Zamiast zmatowania hydrodynamicznego powstaje tarcie mieszane z około pięciokrotnie większym współczynnikiem tarcia. "Szorstkie mikro końce" powierzchni stykają się ze sobą, w konsekwencji następuje brak odbioru ciepła, podnosi się temperatura w komorze dławnicowej oraz wzrasta zużycie energii niezbędnej do napędu silników. |
||
Materiały na wały tuleje | Stale węglowe ulepszane cieplnie(hartowanie w oleju ok.900÷1100°C; odpuszczanie 550÷600°C; uzyskiwana twardość 46÷48 HRC) lub utwardzenie jej azotowanie, chromowanie. W przypadku agresji chemicznej, stale wysokostopowe, niklowe pokryte ceramiką, stellitem, tlenkiem chromu. | |
Przy aplikacji szczeliw grafitowych z uwagi na ich bardzo dobrą przewodność elektryczną, należy zwrócić uwagę na dobór stali na korpus i wał (tuleję). W przypadku oddalenia od siebie materiałów w elektrochemicznym szeregu napięciowym może dochodzić do korozji elektrochemicznej. |